Συμβουλές

5 πολύ λιπαρά και πολύ υγιεινά τρόφιμα

Προσπαθείς να πάρεις βάρος με υγιεινό τρόπο; Αν ναι, τότε βάλε αυτά τα 5 τρόφιμα στη διατροφή σου!

Μπορεί το πιο συνηθισμένο να είναι να προσπαθεί κάποιος να χάσει βάρος, αλλά αρκετοί είναι και οι άνθρωποι που προσπαθούν να πάρουν βάρος!

Αν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία, δοκίμασε να συμπεριλάβεις τα παρακάτω τρόφιμα στη διατροφή σου για να πάρεις βάρος τρώγοντας υγιεινά.

Αβοκάντο

Τo αβοκάντο, αν και φρούτο, στην πραγματικότητα είναι κυρίως πηγή λίπους και όχι υδατανθράκων όπως τα περισσότερα φρούτα. Είναι ένα πολύ υγιεινό τρόφιμο, αφού τα λιπαρά που περιέχει είναι τα "καλά" ή μονοακόρεστα λιπαρά. Επειδή τα λιπαρά μας δίνουν πολλές θερμίδες (1 γρ. λίπους δίνει 9  θερμίδες ενώ 1 γρ. υδατάνθρακα περίπου 4 θερμίδες) η κατανάλωση του αβοκάντο είναι μία καλή επιλογή για όσους θέλουν να πάρουν βάρος. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι αν προσπαθείς να χάσεις βάρος δεν κάνει να τρως αβοκάντο, απλά σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να προσέχεις την ποσότητα που καταναλώνεις. 

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να φας το αβοκάντο, πάνω σε ψωμί, μέσα σε τορτίγιες, σε σαλάτες ακόμα και αντί για βούτυρο στα γλυκά. 
Image

Ελαιόλαδο

Τo ελαιόλαδο είναι πλέον γνωστό ότι είναι πολύ υγιεινό. 'Οπως και το αβοκάντο, είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά αλλά περιέχει και πολλά αντιοξειδωτικά, η κατανάλωση των οποίων μειώνει το κίνδυνο εκδήλωσης διαφόρων ασθενειών. 

Για να πάρεις βάρος, πρόσθεσε άφθονο ωμό ελαιόλαδο στις σαλάτες, ρίξε μία ποσότητα (τόσο ώστε να σου αρέσει η γεύση) στο ψωμί όταν φτιάχνεις τοστ ή σάντουιτς, και γιατί όχι, βάλε επιπλέον φρέσκο λάδι σε όσα μαγειρεμένα φαγητά πιστεύεις ότι θα σου αρέσει, όπως είναι τα όσπρια και τα λαδερά. 
Image

Ξηροί καρποί & αλοιφές από ξηρούς καρπούς

Μία ακόμα υγιεινή και πλούσια σε θερμίδες επιλογή είναι οι ξηροί καρποί. Είναι και αυτοί πλούσιοι σε καλά λιπαρά και έχουν υψηλή θερμιδική αξία. Εκτός από τους ξηρούς καρπούς μπορείς να καταναλώνεις και τις αλοιφές από αυτούς, όπως είναι το φυστικοβούτυρο. 

Δοκίμασε να καταναλώνεις τακτικά ξηρούς καρπούς σαν σνακ, μέσα σε σαλάτες, πρόσθεσε φυστικοβούτυρο/αμυγδαλοβούτυρο στα smoothies ή πάνω σε φέτες ψωμιού μαζί με μέλι ή μαρμελάδα.
Image

Ταχίνι

Το ταχίνι είναι ένα ακόμα υγιεινό τρόφιμο με μεγάλη θρεπτική αλλά και θερμιδική αξία. Ενα από τα μεγαλύτερα ωφέλη της κατανάλωσης ταχινού, είναι ότι λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς του σε λιγνάνες, συμβάλει στη μείωση της χοληστερόλης. Μια κουταλία της σούπας ταχίνι (15 γρ.) περιέχει 89 θερμίδες, οι περισσότερες από τις οποίες προέρχονται από τα λιπαρά. 

Άλειψε ταχίνι πάνω σε ψωμί ή φρυγανιές και πρόσθεσε μέλι για ένα θρεπτικό και πλούσιο σε θερμίδες σνακ. Μπορείς ακόμα να το προσθέσεις σε σάλτσες ή σος για σαλάτες, ακόμα και σε smoothies.
Image

Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια, όπως οι σαρδέλες, ο σολομός το σκουμπρί κ.α. είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά, τα οποία συμβάλλουν στην πρόληψη των καρδιαγγεικών παθήσεων και πιθανώς και σε άλλες χρόνιες ασθένειες όπως η άνοια. 

Προσπάθησε να καταναλώνεις τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα λιπαρά ψάρια. Προτίμησε να τα ψήσεις ή να τα βράσεις αντί να τα τηγανίσεις. 
Image