Συμβουλές

Συμβουλές διατροφής για την ημέρα των εξετάσεων

Ετοιμάζεσαι για τις Πανελλήνιες εξετάσεις; Αν ναι, είναι καλό να γνωρίζεις πως μπορείς να κάνεις σύμμαχο τη διατροφή για να έχεις την καλύτερη δυνατή απόδοση!

Το πως θα τα πας στις εξετάσεις, εκτός από το πόσο καλά έχεις διαβάσει, εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως από το αν έχεις κοιμηθεί καλά το προηγούμενο βράδυ, από τη διάθεσή σου αλλά και από το τι έχεις φάει.

Σε ό,τι αφορά τη διατροφή, διάβασε παρακάτω μερικές χρήσιμες συμβουλές για το τι να φας το προηγούμενο βράδυ αλλά και την ημέρα των εξετάσεων.

Το βράδυ πριν από ένα σημαντικό διαγώνισμα

Ακόμα και αν έχεις άγχος, προσπάθησε να φας ένα γεύμα που να συνδυάζει σύνθετους υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λαχανικά ή φρούτα. Για παράδειγμα ένα κριθαρένιο παξιμάδι με ελαιόλαδο, ντομάτα και τυρί ή γάλα με δημητριακά ολικής και φρούτα.

Αυτό που θα σου σύστηνα να προσέξεις ιδιαίτερα είναι το εξής:

Μη δοκιμάσεις να φας κάτι καινούριο, δηλαδή κάτι που δεν συνηθίζεις να τρως, το βράδυ πριν από τις εξετάσεις.

Το τελευταίο πράγμα που θέλεις εκείνη την ημέρα είναι να έχεις στομαχικές ενοχλήσεις και να αισθάνεσαι άβολα από κάτι που έχει φάει.

Το πρωί πριν το διαγώνισμα

Προσπάθησε να φας ένα πλήρες πρωινό, όπως γάλα ή γιαούρτι με δημητριακά ολικής άλεσης, τοστ με τυρί/αυγό ή γάλα και ψωμί με ταχίνι και μέλι. 

Όπως και το προηγούμενο βράδυ, ακόμα και αν αισθάνεσαι ότι δεν μπορείς να φας, είναι καλό να φας έστω λίγο, για παράδειγμα μία μπανάνα ή 2 φρυγανιές με λίγο μέλι. Και όπως και το προηγούμενο βράδυ, έτσι και την ημέρα των εξετάσεων προτίμησε να φας κάτι που έχεις συνηθίσει να τρως για να είσαι σίγουρος/η ότι δεν θα σε πειράξει.

Ενυδάτωση

Για να έχεις καλύτερη απόδοση είναι σημαντικό να είσαι ενυδατωμένος/η. Προσπάθησε να πίνεις νερό ανά τακτά χρονικά διαστήματα τόσο την προηγούμενη ημέρα όσο και την ημέρα που δίνεις εξετάσεις. Πρόσεξε μόνο μην το παρακάνεις για να μην έχεις συχνοουρία.


© 2020 Pinelopi Douvogianni. All Rights Reserved. Powered by NGSOL