Συμβουλές

Η Καθαρά Δευτέρα από τη …ματιά του διαιτολόγου

Κάτι που συνηθίζω να λέω στους πελάτες μου όταν ακολουθούν πρόγραμμα διατροφής, είναι ότι σημασία έχει να προσέχουμε τη διατροφή μας όλο το χρόνο και όταν έχουμε κάποια γιορτή είναι καλό να χαλαρώνουμε, να περνάμε όμορφα με τους φίλους και την οικογένειά μας και να τρώμε ελεύθερα.

Ας δούμε όμως τα πιο σημαντικά διατροφικά χαρακτηριστικά των τροφίμων που καταναλώνουμε την Καθαρά Δευτέρα.

Λαγάνα

  • Είναι πλούσια σε υδατάνθρακες αφού η βάση της είναι το αλεύρι.
  • Ένα μικρό κομμάτι (30 γρ). έχει 70-80 θερμίδες.
  • Μία μεγάλη φέτα έχει περίπου 200-250 θερμίδες.
  • Το σουσάμι που περιέχει είναι πλούσιο σε λιγνάνες οι οποίες συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερόλης.

Χαλβάς

  • Ένα μέτριο κομμάτι χαλβά έχει περίπου 400 θερμίδες, δηλαδή είναι πλούσιο σε ενέργεια (τα 100 γρ. χαλβά προσδίδουν περίπου 500 θερμίδες).
  • Πλούσιος σε καλά λιπαρά και λιγνάνες τα οποία συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος.
  • Πλούσιος σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β οι οποίες είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Θαλασσινά

  • Πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας.
  • Καλή πηγή ω-3 λιπαρών τα οποία έχουν πολλαπλά οφέλη για την υγεία, όπως η μείωση της παραγωγής ουσιών που προκαλούν φλεγμονές.
  • Τα ψητά και βραστά έχουν λίγες θερμίδες. Για παράδειγμα, 1 μερίδα ψητό καλαμάρι έχει μόλις 100 θερμίδες.

Ταραμοσαλάτα

  • Μεγάλη περιεκτικότητα σε αλάτι.

  • Τα 100 γρ. έχουν 450-550 θερμίδες.

  • Πλούσια σε ψευδάργυρο, ο οποίος είναι απαραίτητος για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Ελιές

  • Πλούσιες σε καλά λιπαρά τα οποία προστατεύουν το καρδιαγγειακό μας σύστημα.

  • Πλούσιες σε αντιοξειδωτικά.

  • 10 μικρές ή 5-6 μεγάλες ελιές έχουν 45-50 θερμίδες

Καλή Σαρακοστή και μην ξεχάσετε να πετάξετε το χαρταετό!


© 2020 Pinelopi Douvogianni. All Rights Reserved. Powered by NGSOL