Συμβουλές

Μύθοι και αλήθειες για τη διατροφή στο διαβήτη

Η "διαβητική" διατροφή μπορεί να είναι απλή και να περιλαμβάνει τα φαγητά που σου αρέσουν. Στην πραγματικότητα, οι διατροφικές ανάγκες ενός ατόμου με διαβήτη είναι ίδιες με κάποιον που δεν έχει διαβήτη. Χρειάζεται απλά να ακολουθείς μία υγιεινή διατροφή. 

Παρακάτω μπορείς να διαβάσεις περισσότερα σχετικά με κάποιους συνηθισμένους "μύθους" για τη διατροφή στο διαβήτη.
Image

Μύθος: Δεν πρέπει να ξαναφάς γλυκά

Μπορείς να συνεχίσεις να απολαμβάνεις τα αγαπημένα σου γλυκά περιστασιακά, μέσα στα πλαίσια μίας υγιεινής διατροφής. Μία καλή ιδέα είναι να τρως μικρή ποσότητα από κάποιο γλυκό αμέσως μετά το φαγητό και όχι σε άδειο στομάχι. Εναλλακτικά, μπορείς να φτιάξεις μόνη/ος σου κάποιο γλυκό που σου αρέσει μειώνοντας τη ζάχαρη στη συνταγή ή χρησιμοποιώντας κάποιο γλυκαντικό αντί για ζάχαρη.
Image

Μύθος: Δεν πρέπει να τρως υδατάνθρακες

Μπορείς να τρως υδατάνθρακες στα γεύματά σου. Αυτό που έχει σημασία είναι το είδος και η ποσότητα υδατανθράκων που καταναλώνεις. Προσπάθησε να τρως υδατάνθρακες με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως το ψωμί ολικής άλεσης και το ρύζι μπασμάτι, για να έχεις πιο σταθερά επίπεδα σακχάρου.
Image

Μύθος: Η καλύτερη δίαιτα είναι η πρωτεϊνική

Σε μία πρόσφατη μετα-ανάλυση βρέθηκε ότι οι δίαιτες υψηλών πρωτεϊνών δεν είναι πιο αποτελεσματικές στον γλυκαιμικό έλεγχο. Προσπάθησε λοιπόν να ακολουθείς μία υγιεινή διατροφή με ποικιλία τροφών, περιλαμβάνοντας τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων.
Image

Μύθος: Θα πρέπει να τρως διαφορετικά φαγητά από την υπόλοιπη οικογένεια

Η διατροφή ενός ανθρώπου με διαβήτη είναι απλά μία υγιεινή διατροφή που μπορεί να ακολουθεί ολόκληρη οικογένεια.
Image

Μύθος: Οι ντομάτες απαγορεύονται

Μπορείς να τρως όλα τα λαχανικά, και ντομάτες, στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής. Για ένα ελαφρύ βραδινό, μπορείς για παράδειγμα να φας μία χωριάτικη σαλάτα με λίγο παξιμάδι ή ψωμί ολικής.
Image

Μύθος: Δεν πρέπει να τρώω μπανάνες/σύκα/σταφύλια κ.α. φρούτα

Μπορείς να τρως όλα τα φρούτα αρκεί να μην είναι σε μεγάλη ποσότητα. Μία καλή ιδέα είναι μαζί με τα φρούτα να τρως και μερικούς ξηρούς καρπούς ή λίγο γιαούρτι.

© 2019 Pinelopi Douvogianni. All Rights Reserved. Powered by NGSOL