• 2721097371
  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Blog

Πόσο νερό χρειάζεσαι την ημέρα;

Μπορούμε να ζήσουμε 50 ημέρες χωρίς φαγητό, αλλά μόλις 2-3 ημέρες χωρίς νερό.

Το νερό είναι το σημαντικότερο στοιχείο του ανθρώπινου οργανισμού. 50-70% περίπου του σώματος είναι νερό. 

Για να μπορεί ο οργανισμός μας να λειτουργεί φυσιολογικά θα πρέπει να αναπληρώνουμε τα υγρά που χάνουμε με τα ούρα, τον ιδρώτα και την αναπνοή, είτε πίνοντας νερό, άλλα υγρά ή καναταλανώνοντας τρόφιμα που έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό.

Η βιολογική σημασία του νερού είναι πολύ σημαντική διότι:

  • Mεταφέρει τα θρεπτικά συστατικά στους ιστούς του σώματος.
  • Eλέγχει τη φυσιολογική θερμοκρασία του σώματος.
  • Bοηθά στην πέψη των τροφών.

Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει:

  • Έλλειψη συγκέντρωσης
  • Πονοκεφάλους
  • Κόπωση
  • Ζάλη
  • Σύγχυση


Επίσης η αφυδάτωση για μεγάλο χρονικό διάστημα επηρεάζει  τη νεφρική λειτουργεία άρα και την ικανότητα του οργανισμού να αφαιρεί τα απόβλητα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει πέτρες στα νεφρά, λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος και χρόνια νεφρική νόσο.

Το σώμα μας προειδοποιεί όταν έχουμε αφυδατωθεί, αλλά όχι νωρίτερα. Γι΄αυτό το λόγο είναι καλό να φροντίζεις να πίνεις αρκετά υγρά πριν διψάσεις. Οταν διψάς έχει ήδη αρχίσει να αφυδατώνεσαι.

Προσοχή όμως, γιατί ακόμα και το νερό θέλει μέτρο. Το υπερβολικό νερό δεν είναι καλό για το σώμα μας.

Ένας καλός τρόπος για να παρακολουθείς την ενυδάτωση στο σώμα σου είναι να παρατηρείς τα ούρα σου. Θέλουμε να έχουν ανοιχτό κίτρινο χρώμα. Εάν είναι σκούρο κίτρινο ή πορτοκαλί έχεις αφυδατωθεί, ενώ αν είναι δάφανα μάλλον πίνεις περισσότερο νερό από όσο χρειάζεσαι.

Σε ακραίες συνθήκες, π.χ. σε αθλήματα αντοχής ή σε στρατιωτικές ασκήσεις, όταν κάποιος ιδρώνει πολύ και πίνει πολύ νερό χωρίς να αναπληρώνει τους ηλεκτρολύτες που χάνει (με τα "άλατα" του ιδρώτα), μπορεί να βρεθεί σε μία σπάνια αλλά σοβαρή κατάσταση, την υπονατριαιμία η οποία μπορεί να είναι ακόμα και απειλητική για τη ζωή.

Πόσο νερό χρειαζόμαστε την ημέρα;

Ο κάθε οργανισμός χρειάζεται διαφορετικές ποσότητες σε νερό.  Η ποσότητα του νερού που χρειάζεται το σώμα μας εξαρτάται διάφορους παράγοντες, όπως η θερμοκρασία και γενικά το κλίμα, από την άσκηση και τον ιδρώτα. Όσο πιο ζεστή θερμοκρασία υπάρχει, όσο περισσότερο άσκηση κάνετε και όσο πιο πολύ ιδρώνετε τόσο περισσότερο νερό χρειάζεστε.

Συνήθως οι ενήλικες χρειάζονται 2 με 2,5L νερό την ημέρα, όμως αυτό είναι ανάλογα τον οργανισμό και τις απαιτήσεις αυτού.

Εναλλακτικοί τρόποι ενυδάτωσης, εκτός από το νερό

Αν δεν σου αρέσει το νερό, μπορείς να λαμβάνεις τα υγρά που χρειάζεσαι με άλλους τρόπους. 

Μερικές ιδέες:
  • Αρωματισμένο ανθρακούχο νερό, π.χ. με λεμόνι ή μέντα
  • Ροφήματα και αφεψήματα, κρύα ή ζεστά
  • Ανθρακούχα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη - με μέτρο
  • Σούπες
  • Φρέσκα φρούτα και λαχανινά
  • Γάλα
  • Χυμοί φρούτων - με μέτρο γιατί περιέχουν αρκετά φυσικά σάκχαρα
Συγγραφή: Γιώτα Στεφάνου, Στέλεχος Διατροφής & Διαιτολογίας
Επιμέλεια: Πηνελόπη Δουβόγιαννη, Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος