Συμβουλές

Θρεπτικό πρωινό και ιδέες για σνακ στο σχολείο

Τα σχολεία ανοίγουν σε λίγες ημέρες και τι καλύτερο από το να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να ξεκινήσουν τη νέα σχολική χρονιά προσφέροντάς τους νόστιμα και θρεπτικά τρόφιμα.

Πρωινό

Ένα πλούσιο και θρεπτικό πρωινό θα δώσει στο παιδί ενέργεια και θα του προσφέρει πολλά θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα του, όπως φυτικές ίνες, διάφορες βιταμίνες και σημαντικά ιχνοστοιχεία, για παράδειγμα το ασβέστιο.

Επιπλέον, υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό έχουν χαμηλότερη συγκέντρωση στα μαθήματα και μειωμένη απόδοση στο σχολείο.

Για το λόγο αυτό θα πρέπει τα παιδιά να τρώνε ένα καλό πρωινό σε καθημερινή βάση.

Μερικές ιδέες πρωϊνού:

  • Γάλα με δημητριακά
  • Τοστ με τυρί
  • Ψωμί με αυγό και τυρί
  • Γάλα και ψωμί με ταχίνι/βούτυρο ξηρών καρπών και μέλι/μαρμελάδα
  • Γάλα και σπιτικό κέικ/μπισκότα με αλεύρι ολικής (μπορείτε να αντικαταστήσετε το μισό αλεύρι της συνταγής με ολικής - αν βάλετε περισσότερο αλεύρι ολικής μπορεί να χρειαστεί να αυξήσετε τη δόση του baking poweder/baking soda για καλύτερο αποτέλεσμα), λίγη ζάχαρη και ελαιόλαδο αντί για βούτυρο (δοκιμάστε να χτυπήσετε το ελαιόλαδο με 1-2 κ.γ. χυμό λεμονιού να για μην μυρίζει το ελαιόλαδο).

Τα παιδιά έχουν πρότυπο τους γονείς άρα καλό θα ήταν να τρώτε μαζί τους το πρωινό. Με αυτό τον τρόπο θα τα βοηθήσετε να αποκτήσουν καλές διατροφικές συνήθειες.

Να θυμάστε, στο τραπέζι δε χωρούν φωνές και εντάσεις! Ξυπνήστε λίγη ώρα νωρίτερα, ετοιμάστε το πρωινό με ηρεμία και απολαύστε τον χρόνο αυτό με τα παιδιά σας.

Σνακ στο σχολείο

Κατά τη διάρκεια του σχολείου η κατανάλωση ενός υγιεινού σνακ είναι ένας τρόπος για να αναπληρώσει το παιδί τη χαμένη ενέργεια που δαπάνησε με την άσκηση.

Για σνακ θα ήταν προτιμότερο η κατανάλωση τροφίμων με σπιτικά υλικά έτσι ώστε να είναι εύκολος ο έλεγχος της ποσότητας αλλά και της ποιότητας του φαγητού.

Μερικές σπιτικές ιδέες για θρεπτικά σνακ στο σχολείο είναι:

  • Τοστ με τυρί
  • Σπιτική πίτα με τυρί ή/και λαχανικά, όπως κολοκυθόπιτα, σπανακόπιτα
  • Φρούτα, φρέσκα που καταναλώνονται εύκολα χωρίς να λερωθεί το παιδί, όπως μπανάνες, μήλα σταφύλια κ.α. ή αποξηραμένα – μπορείτε να τα συνδυάσετε με ξηρούς καρπούς
  • Σπιτικό κέικ ή μπισκότα/κουλουράκια/μπάρες
  • Κράκερς/κριτσίνια ολικής, με λίγο τυρί αν θέλετε για να χορταίνει καλύτερα το παιδί
  • Σάντουιτς με ψωμί ολικής, βούτυρο ξηρών καρπών και μαρμελάδα, μέλι ή λεπτές φέτες μπανάνας
  • Τορτίγια ή αραβική πίτα με τυρί και λαχανικά

 Περιστασιακά, για παράδειγμα μία φορά την εβδομάδα, αφήστε το παιδί να φάει αν θέλει κάτι λιγότερο …υγιεινό. Αυτό θα μπορούσε να είναι κάτι από το κυλικείο ή από το φούρνο, ακόμα και από το περίπτερο. Δε θέλουμε τα παιδιά να ενοχοποιούν κάποια τρόφιμα ή να τα διαχωρίζουν σε καλά και κακά.

Σε μία υγιεινή διατροφή όλα τα τρόφιμα έχουν τη θέση τους. Σημασία έχει πόσο συχνά και σε τι ποσότητα καταναλώνουμε το καθένα.

Καλή σχολική χρονιά!

Συγγραφή: Παναγιώτα Στεφάνου, Πτυχιούχος ΙΕΚ Διαιτολογίας
Επιμέλεια: Πηνελόπη Δουβόγιαννη, Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος